کاغذ دیواری هایی که نفس می کشند!

کاغذ دیواری نان وون یا بدون بافت

کاغذ دیواری های بی بافت که با نام نان وُوِن نیز شناخته می شوند از مخلوط الیاف فیبر سلولزی بلند و الیاف نساجی تولید می گردند. این شبکه الیاف به وسیله مواد آکرلیک تقویت شده و به کمک رنگدانه‌ هایی که به آن ها اضافه می شوند نوعی تار ایجاد می‌ کنند. در مرحله تولید این نسل از دیوارپوش ها افزودنی‌ های خاصی نیز جهت ایجاد رطوبت، استحکام و افزایش قدرت جذب استفاده می شوند.
کاغذ دیواری های تولید شده از از منسوج بدون بافت، نسل جدیدی از دیوارپوش ها را معرفی نمودند که از لحاظ ابعاد و اندازه تغییر شکل نمی ‌دهد. از سوی دیگر در برابر این نسل از کاغذ دیواری ها، رطوبت مانند چسبی عمل می‌کند که بتوان کاغذ را به سادگی هر چه تمام بر روی دیوار نصب نمود. از سوی دیگر کاغذ دیواری های بی بافت در فرایند نصب زمان قابل توجهی را صرفه جویی نموده و نصاب دیگر نیازی به آغشته نمودن پشت کاغذ به چسب و انتظار کشیدن برای چسبنده شدن رول های بعدی را ندارد.
کاغذهای بی بافت نصب بسیار آسانی دارند و دوباره نیز قابل استفاده می‌ باشند چرا که فرم خود را به خاطر مواد چسبنده ‌ای که در پشت آن ها وجود دارد از دست نمی ‌دهند و در مواقعی که الزام به برداشتن کاغذ جهت انجام برخی امور مانند تعمیر تاسیسات و یا دسترسی به سیم های برق پشت
دیوارها دارید، می ‌توانید موقتاً کاغذ را از دیوار جدا نموده و مجدداً نصب نمایید.
در ادامه چهار مزیت کلیدی این محصولات منحصر بفرد را بررسی می نماییم:

مزیت شماره ۱: مقاومت بالا در عین سهولت نصب و جدا کردن
پوشش پشت این کاغذها از یک کاغذ سبک تشکیل شده است که نصب یا کندن آن ها را بسیار آسان و ساده نموده و از سوی دیگر به سختی پاره می شود (حتی زمانیکه در مرحله نصب، کاغذ خیسانده شده و در ظاهر بسیار آسیب پذیر به نظر می رسد.) بعلاوه نیازی نیست نگران انبساط یا انقباض این نوع کاغذ دیواری در طول زمان باشید. نصاب ها نیز طرفدار درجه یک این نوع کاغذها می باشند چرا که مجبور نیستند زمان زیادی را صرف آماده سازی آن ها برای نصب نمایند.
این کاغذها بسیار سبک و دارای ضخامت کمی می باشند و بر خلاف باور عامه مردم که به اشتباه کاغذ دیواری ضخیم را گزینه ای مستحکم و ماندگار می دانند، پایداری بسیاری در برابر اصطکاک و حتی کنده شدن از دیوار دارند! جالب است بدانید برای جدا کردن این دیوار پوش ها از سطح دیوار هیچ مشکلی وجود ندارد و اصولاً کاغذهای بی بافت به این دلیل ساخته شده اند تا زمانیکه عمر آن ها به سر رسید و قصد نو نوار کردن دیوارها را داشتید، براحتی و بدون دردسر از دیوار جدا شوند.
یک لحظه جداسازی کاغذهای دیواری تولید شده با فناوری های قدیمی تر را تصور کنید که بیشتر به یک کابوس شباهت داشت! علی الخصوص زمانیکه حین فرآیند کندن دیوارپوش های قدیمی، ناگهان کاغذ شروع به پاره شدن می کرد و نصاب مجبور بود لایه ای از دیوار را هم با کاغذ دیواری جدا کند و سانت به سانت دیوارهای شما را بخراشد.

مزیت شماره ۲: دوستدار طبیعت
بدون شک کاغذهایی که از وینیل ساخته نشده اند، برای طبیعت نیز مفید تر هستند. از آنجاییکه هیچ وینیلی در تولید کاغذ های بی بافت مورد استفاده قرار نگرفته است می توان آن ها را کاغذهای دوستدار محیط زیست دانست. البته که کاغذهای وینیلی مزایای خاص خود را دارند که مهم ترین این مزیت ها دوام آن ها می باشد، اما در فرآیند تولید وینیل (یا همان پی وی سی) بعلت آزادسازی آلاینده های شیمیایی، لایه اوزون آسیب های جبران ناپذیری دیده و زباله های وینیلی سال های متمادی در محیط زیست بر جا می مانند.

مزیت شماره ۳: قابل شستشو بودن
ترکیب خاص استفاده شده از بافت های طبیعی و مصنوعی در تولید کاغذ دیواری های بدون بافت به آن ها قابلیت شسته شدن می دهد. کاغذ دیواری ها هیچ وقت مانند کاغذ دیواری های بی بافت امروزی در شستشو ساده نبوده اند. شما می توانید کاغذ دیواری های خود را با یک اسفنج نمدار کاملاً تمیز کنید. در گذشته، لکه های روی کاغذ دیواری به سادگی از بین نمی رفتند. گاهی حتی مجبور می شدید آن قسمت لک دار را با کاغذ دیگری جایگزین کنید یا به لکه های روی دیوار عادت کنید! کاغذهای بی بافت بطور قابل توجهی در حفظ نظافت محیط کار و زندگی با شما همراهی و همکاری می نمایند.

مزیت شماره ۴: قابلیت تنفس
صنعت کاغذ دیواری در دهه ۱۹۹۰ میلادی بخاطر ترس از کپک زدگی دیوارهای محصور شده پشت کاغذ دیواری ها به سرعت دچار افول شد. در طول آن دهه کپک زدگی به بحث داغ روز تبدیل شد و ترس از رشد و نمو کپک های بیماری زا، آفتی به جان صنعت کاغذ دیواری انداخت. کاغذ دیواری های بی بافت این دغدغه را کاملاً مرتفع نمودند چرا که ترکیب مواد تولیدی آن ها به کاغذ دیواری اجازه تنفس می داد. به عبارت دیگر رطوبت دیگر در فضای محصور میان کاغذ و دیوار حبس نمی شد و کپک ها و قارچ های بیماری زا اجازه رشد و نمو نداشتند.

با در نظر گرفتن مزایای فوق الذکر می توان ادعا نمود این نسل از دیوار پوش ها به تنهایی نقشی کلیدی و اساسی در احیای صنعت کاغذ دیواری و توسعه فرهنگ آراستن دیوارها به کاغذهای با رنگ و طرح جذاب و ماندگار داشته اند. اگر با خواندن این مقاله به کاغذ دیواری های non-woven بیش از پیش علاقه مند شده اید، پیشنهاد می کنیم حتماً نگاهی به طرح های متنوع و جذاب کلکسیون های بی بافت rasch مانند Aristide، Blue Velvet، Deco Style، Emilia، Florentine، Jaipur یا Lucera در فروشگاه راش ایران بیاندازید.

3 thoughts on “کاغذ دیواری هایی که نفس می کشند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید محصولات