به مناسبت روز جهانی زن

یکی از زنان شناخته شده در صنعت کاغذ دیواری و دکوراسیون داخلی

ضمن گرامیداشت ۸ مارس و روز جهانی زن؛ به سراغ معرفی بیشتر باربارا بکر به عنوان یکی از زنان شناخته شده در صنعت کاغذ دیواری و دکوراسیون داخلی جهان رفته ایم.
باربارا بکر (Barbara Becker) متولد ۱ نوامبر ۱۹۶۶، طراح، بازیگر و مدل امریکایی-آلمانی است. شاید بسیاری او را بیشتر به واسطه شهرت همسر سابقش، بوریس بکر (تنیسور آلمانی شماره یک جهان) بشناسند، هر چند علاقمندان کاغذ دیواری در ایران با باربارا به واسطه آلبوم های اختصاصی وی که چندین سال است به صورت انحصاری توسط شرکت راش تولید و عرضه می شوند و در ایران هم طرفداران خاص خود را دارد، آشنایی کامل دارند.
باربارا بعنوان یک بانوی موفق در کسب و کار و تجارت، او این توانایی را دارد تا سبک زندگی اهالی میامی آمریکا را به آلمان و نقاط دیگر جهان بیاورد. مبلمان منزل شخصی او، عشق و علاقه اش را به رنگ ها و الگوهای زیبا منعکس می کند. همچنین نشان می دهد که خلق فضایی دوست داشتنی برای زندگی چقدر ساده است، چون همه چیز باهم هماهنگ است.
در پاسخ به این سوال که رنگ مورد علاقه اش برای طراحی داخلی منزل چیست، باربارا میگوید: شاید بژ، حداقل این جوابی است که از ۳۰% مردم می شود شنید. که البته در ادامه زرد و نارنجی هم به آن اضافه می شود. علی رغم وجود راهنمایی هایی متعددی برای طراحی داخلی، نکاتی درخصوص چیدمان و توصیه هایی برای اجرای سبک ها، بسیاری از مردم بر رنگ بژ تکیه می کنند چراکه رنگی بی مدعا برای پس زمینه مبلمان، پرده ها، فرش ها و البته رنگ هی روی دیوارها است. و بطور خاص الگوها و رنگ هایی وجود دارند که ما را به سمت خلق حس های مورد علاقه مان می برد و بیان کننده شخصیت ما است. باربارا بکر طراحی حرفه ای محصولاتی کاملا هماهنگ را درکنار رنگ ها و الگوهای منطبق با تم آن تعریف می کند تا در کنار هم با فضایی تکراری و کسل کننده خداحافظی کنند. و نهایتا، بهترین راهنما برای سبک ها، همواره سلیقه شخصی هر کسی است. بهرحال، آنچه که به معنای واقعی زندگی است، این که سبک شخصی من در طراحی داخلی چیست، اینکه چه کاغذ دیواری ای برای اتاق خواب مناسب است و … همگی سوالاتی است که در طراحی های من به پاسخ آن ها می رسید.
از باربارا درباره راز یک طراحی خوب پرسیدیم و پاسخ او بسیار جالب و قابل توجه است. باربارا در پاسخ به این سوال، می پرسد: چه زمانی می توان به یک مبل یا یک المان در دکوراسیون داخلی صفت خوب بودن را داد؟ زمانی که بتواند بیننده را تحریک کرده و حس اشتیاق را در لحظه در او برانگیزد. درواقع می توان گفت رازی وجود ندارد، مردم و نیازهایشان باید موضوعی باشد که تمامی ملاحظات و فرآیندهای طراحی بر آن ها تمرکز دارند. بعنوان مثال یک زن نقش های متعددی در زندگی را ایفا می نماید: بانویی فعال در کسب و کار، مادر، همسر، معشوقه، اشاعه دهنده صلح و خوشبختی در جامعه و … . در طراحی های من تم هایی وجود دارد که نیازهای یک زن را در تمامی این نقش ها بطور سرزنده و مفرحی مرتفع می کند. شاید این یک اتفاق تصادفی باشد اما تکرار آن تصادفی نیست. تمام طراحی ها و کالکشن های من اسامی با محتوای زنانه دارند. مفاهیمی که با دقت باهم هماهنگ شده اند، کاغذ دیواری ها، فرش ها و پرده ها تضمین می کنند که هر سلیقه ی شخصی ای پتانسیل تبدیل شدن به یک طراحی متعادل شده برای منزل را دارد.
و اینجا همان جایی است که تمایل من به طراحی داخلی شروع شد: کاغذ دیواری ها. آن ها به هر اتاق ویژگی خاصی می دهند و من همواره تحت تاثیر آنها قرار میگیرم و این دلیل شروع من برای طراحی کاغذ دیواری بود. این آرزو به حقیقت پیوست وقتی که همکاری خودم را با شرکت راش آلمان آغاز کردم، از سال ۲۰۰۷ من با برند خودم و تحت عنوان b.b home passion با شرکت rasch همکاری می کنم. شرکت راش آلمان که به صورت بین المللی فعالیت می کند و دفتر مرکزی آن در شهر برامشه است، یکی از بهترین تولیدکنندگان کاغذ دیواری با خلق ویژگی هایی منحصربفرد برای هر اتاق و هر شخصیتی از سال ۱۸۶۱ تا کنون بوده است.
من به همراه تیم طراحی راش، طرح ها و رنگ های متناسبی ارائه می کنیم، که بعداً بعنوان اجزای خلاقانه ای برای دیگر کالکشن ها تبدیل می شود. موضوع دیگری که از این امر برمی آید این است که من می توانم مطمئن باشم که نتیجه نهایی یک آلبوم دارای طرح های هماهنگ، زنده و منسجم خواهد شد که تضمین کننده محصولاتی هماهنگ است.

دسته بندی: بلاگ برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید محصولات