طرح‌های سه بعدی در کاغذ دیواری

واقع گرایی ‌یکی از اصول زندگی مدرن امروزی است. هرچند در گذشته هم با شروع دوره رنسانس و اختراع پرسپکتیو اصل مهمی به ارزش آثارهنری اضافه گردید.

پرسپکتیو در لغت به معنای ژرفنمایی است و در واقع از آن برای نشان دادن فضایی سه بعدی روی صفحه دو بعدی استفاده می شود.

امروزه کاغذ دیواری های سه بعدی توجه بسیاری از افراد را به سبب همین امر به خود جلب کرده است و تفاوت عمده آن نیز با کاغذ دیواری های معمولی همین ایجاد حس عمق است که با نگاه کردن به‌ آن تداعی حجم‌ تصویر اتفاق می افتد و به نظر می رسد که طرح روی دیوار واقعا دارای عمق است. در واقع تصویری واقع گرایانه با فرمت سه بعدی برای شما نمایان می شود که باعث تغییر هرچه بیشتر فضا می شود.

اساس انتخاب کاغذ دیواری سه بعدی

هنگام برگزیدن این نوع از کاغذ دیواری باید به مواردی چون دستیابی به حداکثر هارمونی در فضای داخلی و پتانسیل جذب تصویر در فواصل دور و نزدیک توجه کرد. همچنین بعضی از تصاویر با فاصله مشخصی عالی به نظر می رسند به همین خاطر هنگام انتخاب کاغذ دیواری برای اتاقی کوچک یا فضایی محدود باید این مورد را در نظر داشت.

ابعاد و اشکال کاغذ دیواری های سه بعدی

این نوع کاغذ دیواری شامل طرح های مختلفی چون تصاویر طبیعت، مناظر شهری، حیوانات، الگوهای هندسی و اشیا فضایی است.

کاغذ دیواری های سه بعدی به صورت رولی و با تیراژهای مختلفی در بازار هستند و به صورت کلی به دو دسته تقسیم می شوند.

درگذشته زیاد از این مدل کاغذ دیواری استفاده نمی شد اما طی ۷۵ سال اخیر به خاطر تنوع بالای طرح های سه بعدی اوضاع به شدت تغییر کرده است و افراد بیشتری برای دکوراسیون منزلشان از این نوع کاغذ دیواری استفاده می کنند.

مزایای استفاده از کاغذ دیواری سه بعدی

علاوه بر زیبایی بصری این نوع از کاغذ دیواری این امکان را به شما می دهد که تصویری واقعی داشته باشید.

تنوع بالا، گسترش فضا و نصب آسان از دیگر مزایای این محصول است.

لایه محافظتی روی کار قرار دارد که در برابر گرد و غبار و آب از آن محافظت می کند از این رو تنها با یک پارچه مرطوب می توان آن را تمیز کرد.

هم چنین کاغذ دیواری های سه بعدی خطای دید ایجاد می‌کنند که این امر سبب گسترش فضا به خصوص در اتاق های بزرگ می شود.

نصب آسان این نوع از کاغذ دیواری بسیار آسان است اما با این حال بهتر است از متخصصین این زمینه کمک گرفت زیرا هر گونه ترک و یا پستی بلندی روی دیوار واقع گرایی تصویر را کاهش می دهد.

انتخاب کاغذ دیواری سه بعدی برای فضاهای مختلف خانه

به صورت کلی کاغذ دیواری های سه بعدی زیبایی و تزئین خاص به شما می دهند که در عین حال در آن زیاده روی نیست و توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کند همچنین چهارچوب مشخصی دارند و این امکان را به شما می دهند که تنها یک منطقه خاص را برجسته کنید.

در  انتخاب این نوع کاغذ دیواری باید به تصویر کلی کار، سایه روشن ها و فرم های هندسی توجه ویژه کرد.

راهروها

نصب این نوع از کاغذ دیواری در راهروها می تواند تداعی کننده عمق باشد که نکته جالبی برای دکوراسیون خانه است اما انتخاب رنگ باید بسیار با دقت صورت بگیرد زیرا اگر راهرو در ورودی خانه باشد اولین انرژی را از فضای منزل شما منعکس می کند.

آشپزخانه

این نوع از کاغذ دیواری به علت دارا بودن لایه محافظتی در برابر آب و گرد و غبار برای آشپزخانه هم مناسب است و طرح هایی چون تصاویر رستوران‌ها، کافه‌ها، نانوایی‌ها و طبیعت می تواند انتخاب قابل قبولی برای این فضا باشد.

اتاق نشیمن

محدودیت خاصی در برگزیدن طرح برای این فضا وجود ندارد فقط باید از ایده اصلی طراحی آن برای انتخاب کاغذ دیواری استفاده کرد‌.

یک تصویر بزرگ و کلی برای این محیط مناسب هست و یا حتی می توان برای بخشی از آن یک تصویر سه بعدی انتخاب کرد که توجه بیننده به آن سمت از خانه بیشتر جلب شود.

اتاق خواب بزرگسالان

انتخاب کاغذ دیواری برای اتاق خواب به سبک اتاق بستگی دارد و نکاتی چون برگزیدن رنگ های ملایم که در بهبود خواب موثر هستند را باید لحاظ کرد همچنین بسته به سبک اتاق می توانید طرح های متنوعی داشته باشید. مثلا برای سبک کلاسیک تلفیق نقاشی های معروف به عنوان کاغذ دیواری می تواند ایده جالبی باشد.

اتاق خواب کودکان

اکثر بچه ها دیوار ها را با کاغذ دیواری سه بعدی دوست دارند که البته سن و جنسیت آن ها تاثیر زیادی در علایقشان دارد. به طور مثال دختر بچه ها شخصیت های کارتونی مثل پرنسس ها را بیشتر دوست دارند در حالی که پسر بچه ها به ابر قهرمان ها و ربات ها علاقه بیشتری نشان می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید محصولات