نکاتی در مورد استفاده از کاغذ دیواری در سقف

یکی از راه های دوری از یکنواختی در زندگی و افزایش اشتیاق برای صرف زمان در منزل ایجاد تنوع در دکوراسیون منزل و تغییر در کفپوش ها و دیوارپوش ها است.

امروزه اغلب افراد به پتانسیل دیوار پنجم خانه یعنی سقف بی توجه هستند‌. اگرچه رنگ سفید به دلیل خنثی بودن از محبوبیت بالایی برخوردار است ولی همیشه گزینه مناسبی برای سقف محسوب نمی شود. این قسمت از خانه می تواند در زیبایی منزل بسیار تاثیرگذار باشد و با یک تغییر ساده و خلاقانه می توان فضایی متفاوت ایجاد کرد.

در گذشته عموما برای تزئینات سقف از نقاشی و گچ بری استفاده می شد که مستلزم صرف زمان و هزینه بالایی بود. البته این نوع تزئینات همچنان طرفداران خود را دارند ولی استفاده از کاغذ دیواری برای سقف یک ایده مدرن، کم هزینه، سریع و جذاب است.

نکات مهم جهت پوشش سقف

به طور کلی برای کوچکتر دیده نشدن فضا هرچه ارتفاع سقف بلندتر باشد استفاده از کاغذ دیواری مناسب تر است ولی حتی در سقف هایی با ارتفاع کم نیز با رعایت نکات کلیدی مثل استفاده از طرح های ساده و روشن می‌توان از کاغذ دیواری در سقف بهره برد‌‌.

برای ایجاد هارمونی بین سقف و دیگر اجزای دکوراسیون منزل بهتر است رنگ کاغذ دیواری سقف تا حد ممکن با رنگ اجزای موجود در فضا هماهنگی داشته باشد.همچنین استفاده از رنگ های تیره به علت بازتاب در کل محیط باعث دلگیر شدن منزل می شود به همین خاطر استفاده  از رنگ های روشن برای سقف سالن های پذیرایی منازل و محیط های اداری مناسب تر هستند، در عین حال برای محل های تفریحی مثل رستوران ها و کافی شاپ ها می توان از کاغذ دیواری های رنگی برای ایجاد محیطی شاد و فانتزی بهره گرفت.

بهترین فضا ها برای استفاده از کاغذ سقفی

برای استفاده از کاغذ سقفی در هیچ فضایی ممنوعیت وجود ندارد ولی بهره بردن از آن در برخی از بخش های منزل باعث ایجاد فضایی چشم نوازتر خواهد شد.

ورودی و راهروها

یکی از بهترین فضاها برای استفاده از کاغذ سقفی راهروها هستند. محیط هایی کوچک و بسیار تاثیر گذار در منزل که به محض ورود نظرها را جلب کرده و زیبایی خانه شما را به نمایش میگذارند.

سقف های کاذب

از کارکرد های سقف های کاذب علاوه بر پوشش تاسیسات زیر سقف اصلی و اکوستیک کردن فضا می توان به ایجاد حجم های دکوراتیو و به طور کلی زیباتر کردن محیط اشاره کرد.

حال آنکه پوشش این سقف ها با کاغذ دیواری زیبایی فضا را دوچندان کرده و جلوه نویینی را ایجاد می کنند.

حمام

حمام منزل از جمله مکان هایی است که می توان در آن تغییراتی بی پروا انجام داد و این فضا را مطابق سلیقه شخصی تزئین کرد.

می توانید در سقف حمام از کاغذهایی به رنگ آبی و سفید که نمادی از آب و پاکیزگی هستند استفاده کنید.

اتاق کودکان و نوجوانان

یکی دیگر از فضا های مناسب برای استفاده از کاغذ دیواری، سقف اتاق کودکان و نوجوانان است.

بچه ها در سنین نوجوانی بیشتر وقت خود را در اتاق هایشان سپری می کنند و بهتر است به آن ها اجازه داده شود تا به سلیقه شخصی خود دیوار و سقفشان را بیارایند زیرا در این سنین میل به استقلال در  بچه ها بسیار زیاد است و این کار به آن ها حس مستقل بودن در زمینه تفکر و عمل را می دهد.

استفاده از کاغذ سقفی برای اتاق کودکان نیز محیطی زیبا و شاد را ایجاد‌خواهد کرد که علاوه بر زیبایی، خلاقیت و حس ادراکی آنان را نیز افزایش خواهد داد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید محصولات