استانداردهای کاغذ دیواری هتل

استانداردهای کاغذ دیواری هتل

همانطور که در بخش اول سری مقاله های کاغذ دیواری هتلی در خصوص اهمیت انتخاب و نصب کاغذ دیواری برای هتل ها و مراکز اقامتی صحبت کردیم در این بخش بصورت تخصصی شما را با استانداردهای بین المللی اروپایی و آمریکایی مرتبط آشنا خواهیم نمود.
فارغ از این مسئله که مشتریان برای کسب آرامش و آسایش به هتل ها و مراکز اقامتی می روند و بر همین اساس طراحی محیط داخلی تاثیر بسیار زیادی در اثربخشی این معیارها بر تجربه مشتری دارد، پیمانکاران طراحی و مدیران داخلی هتل ها باید علاوه طرح و رنگ به استانداردهای الزامی کاغذ دیواری جت نصب و استفاده در چنین محیط هایی توجه ویژه ای نمایند. در ادامه با گزیده ای از مهمترین استانداردهای کاغذ دیواری هتلی آشنا خواهیم شد. این استانداردها توسط یکی از معتبرترین سازمان های استاندارد جهان، ASTM آمریکا تدوین شده اند.

مقاومت در برابر خراش و ساییدگی

هتل ها مکان های شلوغ و پر رفت و آمدی هستند، که همین موضوع باعث پیامدهایی از قبیل آسیب و گرد و خاک و کثیفی دیوار پوش ها می شود. این مسئله ی بسیار مهمی از دید مهمانان و بازرسان هتل می باشد که به همین منظور محصول مورد نظر باید آزمایشاتی از قبیل مقاومت رنگ، مقاومت سایشی و آزمایش کهنگی را پشت سر بگذارند.

Fire Rating

درجه بندی در برابر آتش

حفاظت در برابر آتش از بالاترین اولویت ها در تولید کاغذ دیواری های مخصوص هتل و مکان های تجاری پر رفت و آمد می باشد. کاغذ می تواند به یک عامل پخش سریعتر آتش یا در صورت رعایت الزامات بین المللی به نوعی مانع کند کننده سرعت نشر آتش تبدیل شود. طبقه بندی استانداردهای تولید کاغذ دیواری در کشورهای مختلف با هم متفاوت می باشد چرا که مقررات حقوقی ساخت و ساز در هر یک از کشورها ممکن است تفاوت داشته باشد. با این وجود استانداردهای بین المللی اروپایی و آمریکایی این حوزه اعم از EN13501، ASTM E84 و NFPA 286 استانداردهای پذیرفته شده در سراسر جهان به شمار می آیند.

Bacteria Resistance

انتشار شعله

همانطور که گفته شد مقاوت در برابر آتش فاکتور بسیار مهمی در تولید کاغذ دیواری های هتلی می باشد. مورد بسیار مهم دیگری که باید حتما در نظر بگیرید، قابلیت اشتعال پایین در برابر آتش و مقاومت در برابر نشر و بسط آن به سایر دیوارها است. بطور کلی در طبقه بندی های تخصصی آتش نشانی، مصالح ساختمانی اصولاً موادی اشتعال زا به شمار می آیند و به همین دلیل متریال بکار گرفته شده در تولید دیوار پوش ها باید از موادی باشند که باعث محاصره آتش شوند. این مشخصه باید بواسطه گواهینامه مشخصی که توسط تولید کننده صادر می شود، اعلام گردد.

Bacteria Resistance

ضد باکتری

لوازم داخلی، دیوارها و کفپوش ها می توانند شرایط رشد و بقای باکتری های در محیط را فراهم آورده و باعث تکثیر آن ها شوند بگونه ای که با یک محیط غیر بهداشتی و مملو از باکتری های آلاینده روبرو شوید.
این یک خطر جدی برای هر هتلی به شمار می آید. کنترل بهداشت در محیط های پر رفت و آمد دو چندان دشوار است. از این رو کاغذ دیواری هایی که هر روزه در تماس انسانی قرار می گیرند باید دارای ویژگی مقاومت بالا در برابر رشد و تکثیر باکتری ها و کپک ها باشند. البته که لازم است به این نکته توجه داشته باشید که در قبل از نصب کاغذ دیواری، زیرسازی مناسب و عاری شده از باکتری اهمیت ویژه ای در کارکرد ضدباکتری کاغذ دیواری دارد.

Light Fast

مقاومت در برابر نور

نور در مواجهه با یک سطح رنگ شده می تواند همپوشانی شیمیایی رنگدانه را تغییر دهد یا باعث شکستن رنگ شود که در بیشتر مواقع باعث کم رنگ شدن و گرایش به سفیدی سطح کاغذ دیواری می گردد. بر همین اساس مقاومت رنگی در برابر تابش نور (علی الخصوص نور خوشید) از جمله استانداردهای الزامی برای انتخاب کاغذ برای هتل ها و مراکز اقامتی محسوب می گردد.

Environmantal Friendly

سازگاری با محیط زیست

برای سازگاری بهتر با محیط زیست تمام محصولات باید با استفاده از مواد چاپی بی خطر و غیر سمی تولید شوند. در واقع تمام محصولات فلزی سنگین مانند جیوه، کادمیوم و کروم باید از فرآیند تولید حذف شده باشند.

از ابتدای سال ۲۰۱۹ میلادی راش ایران با رونمایی از ۲ آلبوم جدید که ویژه هتل ها و مراکز تجاری و پروژه های بزرگ ساختمانی می باشند، گزینه های جذاب و منحصربفردی در معرض انتخاب کارفرمایان و پیمانکاران پروژه های ساخت و بازسازی قرار گرفته است. این دو آلبوم شامل آلبوم Project Wallpaper II شرکت rasch آلمان و Endura شرکت SELLERS & JOSEPHSON می باشد.
دو آلبوم مذکور کلیه استانداردهای فوق الذکر را برآورده نموده و علاقمندان می توانند جهت بازدید از آلبوم ها در محل پروژه یا شوروم دائمی راش ایران با ما تماس بگیرند. 

دسته بندی: بلاگ برچسب ها:

1 thoughts on “استانداردهای کاغذ دیواری هتل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید محصولات