اتاق کودک

در این مقاله به شما پیشنهاداتی ساده، جذاب و مهم ارائه خواهیم داد تا به راحتی بتوانید به اتاق خواب کودک و نوجوان خود جلوه ای خاصی ببخشید!
پیش از ادامه لازم بذکر است که بالا رفتن سطح انتظارات مشتریان و طراحان باعث گردیده که شاهد توجه بیشتر صنعت کاغذ دیواری به تنوع طرح و کیفیت محصولات مختلف باشیم. کاغذ دیواری انتخابی برای اتاق کودک علاوه بر استانداردهای عمومی باید ویژگی های متمایز و متفاوتی داشته باشد، چرا که باید به جنس محصول تولید شده نیز دقت کرد. بیشتر کاغذ دیواری ها در فرایند تولید با مواد شیمیایی نظیر وینیل و پی وی سی برخورد داشته یا اصولاً از این مواد شیمیایی تشکیل شده اند. در مورد آخر، بوی خاص پلاستیک و وینیل از کاغذ دیواری به مشام می رسد که صد البته برای کودکان بسیار مضر است. در تولید آلبوم های ویژه کودک و نوجوان راش آلمان به هیچ عنوان از PVC و وینیل استفاده نشده است و هر چند ممکن است این کاغذها در نگاه اول نازک به نظر برسند، امّا مطمئناً نمی خواهد به قیمت خرید کاغذ دیواری حاوی PVC که ضخیم تر می باشند ولی در مقابل تابش نور آفتاب از خود گازهای شیمیایی ساطع می کنند سلامت کودک خود را به خطر بیاندازید.
کاغذهای دیواری ممکن است به دلایل متفاوتی دچار آلودگی و گرد و خاک شوند، لذا بسیاری از فروشندگان به شما پیشنهاد می دهند کاغذهای قابل شست و شو را برای اتاق کودک خود انتخاب نمایید. البته فراموش نکنید که شما هیچگاه عملاً کاغذ دیواری های منزلتان را نخواهید شست! و صد البته می توانید هر از چندگاهی با یک دستمال میکروفایبری به گرد گیری کاغذها بپردازید. البته اکیداً توصیه می کنیم که کاغذ ‌دیواری‌ های راش آلمان که دارای استاندارد عدم جذب و پخش گرد و خاک هوا می باشند و از آسیب رسیدن به ریه کودک دلبند شما جلوگیری می کنند را در دستور کار قرار دهید.
پرسش پایانی آنکه چرا باید در اتاق خواب کودک کاغذ دیواری را به رنگ ترجیح داد؟ یک دلیل ساده آن است که با انتخاب یک یا دو طرح کاغذ دیواری می توانید جلوه خاصی به اتاق کودک خود ببخشید و فضای اتاق را از حالتی یکنواخت و ساده که عموماً دارای یک لایه رنگ سفید می باشد خارج سازید. طرح و رنگ کاغذ دیواری موضوعی کاملاً سلیقه ای است هر چند پیشنهاد می کنیم برای دیوارها رنگ‌ های ملایمی را انتخاب نمایید، زیرا بعضی از رنگ ‌ها برای اتاق یک نوزاد یا حتی نوجوان مناسب نمی باشند. رنگ‌ هایی مثل لیمویی، سبز ملایم و آبی، هم برای مادر و هم برای کودک آرامش‌ بخش است. اتاق کودک شما در عین داشتن یک هارمونی رنگی مشخص، باید خوش آب و رنگ هم باشد. رنگ‌های شاد و زنده به اتاق کودکتان جان می‌بخشد. انتخاب طرح ‌های کودکانه برای دیوار اتاق اولین فکری است که به ذهن می‌رسد اما شما به جای آن می‌توانید یک فوم با ضخامت مناسب تهیه کنید و آن را روی یکی از دیوارهای ساده اتاق نصب کنید تا فرزند شما نقاشی‌هایش را روی آن نصب کند. همچنین شما می توانید از طرح های ساده و رنگ های گرم نیز استفاده کنید که این امر باعث می شود اتاق کودکتان از حالت سادگی و یکنواختی در آید. رنگ های گرم سبب ایجاد ارتباطی گرم و عاطفی بین کودک با اتاق خوابش شده و حس آرامش خاصی به کودک القا می دارد، زیرا کودکان درک بسیار بالایی از محیط اطراف خود دارند و سریعاً نسبت به تغییرات واکنش نشان می دهند.
اینکه چگونه فضای اتاق خواب کودک با رنگ ها و طرح های زیبا ترکیب شود بسیار حائز اهمیت است و باید کاملا با روحیات کودک عزیز شما سازگاری داشته باشد. دوران کودکی از حساس ترین دوران ها می باشد و نقش زیادی در تعیین شخصیت فرزند شما در آینده خواهد داشت.
در پایان پیشنهاد می کنیم حتماً قبل از انتخاب و نصب کاغذ دیواری اتاق کودک یا نوجوان خود، نگاهی به جدیدترین آلبوم های اختصاصی Kids &Teens راش بیاندازید!

دسته بندی: بلاگ برچسب ها:

1 thoughts on “اتاق کودک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید محصولات