کاغذ دیواری مدرن

امروزه با کوچکتر شدن متراژ خانه‌ها تمایل به استفاده از طرح‌های مدرن و مینیمال بیشتر شده است. سبک مدرن یکی از محبوب‌ترین سبک‌ها در دکوراسیون منازل خصوصا بین قشر جوان به شمار می رود.

مدرنیسم در طراحی

مدرن در لغت به معنای «مربوط به زمان حال یا گذشته ی نزدیک» است. دوران مدرن در صنعت نساجی را در اصل می توان با آغاز انقلاب صنعتی و ظهور پنبه پاک کن ها و غلتک های چاپ همگام دانست اما از منظر طراحی و تجاری، طرح های مدرن به اواسط قرن ۲۰ نسبت داده می شود. مدرنیسم از دهه ۱۹۲۰ از مکتب باوهاوس در آلمان پدید آمد، این سبک در واقع به عنوان اعتراضی علیه شیفتگی بیش از اندازه قرن ۱۹ به عناصر تزئینی شکل گرفت. به این ترتیب، مدرنیسم را مینیمالیسم ساده نیز تعریف می کنند.

هدف از پیدایش مینیمالیسم استفاده از ساده‌ترین اشکال هنری و حذف عناصر غیر ضروری برای رساندن مفهوم اثر به مخاطب است. با توجه به سادگی و نوگرایی سبک مدرن حدود دهه های۱۹۴۰ تا ۱۹۶۰ را اوج محبوبیت این سبک می دانند که تا کنون همچنان طرفداران خود را حفظ نموده است.

طرح‌های مدرن کاغذ دیواری شامل اشکال هندسی خطوط شکسته و طرح‌های انتزاعی می باشند که عمدتا دارای رنگ‌هایی با کنتراست کم هستند.

فرم‌ و رنگ در کاغذ دیواری‌های مدرن

طرح‌های پر نقش و نگاری که در کاغذ دیواری‌های کلاسیک به چشم می خورند در کاغذ دیواری‌های مدرن جای خود را به اشکال ساده تر با جزئیات کم داده ا‌ند. کاغذ دیواری‌های مدرن عمدتا شامل طرح هایی با اشکال هندسی تکرار شونده، خطوط شکسته یا خمیده و انتزاعی هستند که از ترکیب طرح‌های ساده و یا ترکیبی از عناصر فانتزی تشکیل می شوند.

این نوع دیوارپوش دارای تنوع بسیاری در طرح و رنگ است. رنگ ها در کاغذ دیواری های مدرن از قاعده خاصی پیروی نمی کنند. در کنار رنگ های خنثی که عمدتا در طرح های مدرن به چشم می خورد ما شاهد رنگ های تند و شاداب هستیم که یکی از مزایای کاغذ دیواری های مدرن محسوب می شود. استفاده از رنگ های تند و طرح هایی خارج از عرف طرح های کلاسیک، تحول بزرگی در صنعت کاغذ دیواری ایجاد کرده است.

برای انتخاب کاغذ دیواری های مدرن باید به سبک دکوراسیون منزل توجه شود، این نوع دیوارپوش برای منازلی با فضای مدرن مناسب است. از آن جایی که مهمترین مساله در دکوراسیون داخلی ایجاد هارمونی و هماهنگی بین بخش های مختلف فضا است، کاغذ دیواری‌های مدرن به دلیل سادگی هماهنگی خوبی با دیگر اجزای دکوراسیون منزل ایجاد می کنند و خود تبدیل به یک عنصر بصری زیبا خواهند شد بدون اینکه در مرکز دید قرار بگیرند و از دیده شدن دیگر عناصر منزل جلوگیری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید محصولات